VAKANTIEHUIS VERHUREN

De gouden regels voor het succesvol verhuren van je vakantiewoning!

Hoe kom ik aan voldoende huurders voor mijn vakantiehuis?

Je hebt besloten om de verhuur van jouw vakantiehuis in eigen handen te nemen en geen agentschap in te schakelen. De volgende stap is het vinden van vakantiegangers die graag jouw vakantiehuis willen huren. Je vraagt je vast af hoe je aan genoeg huurders komt om jouw financiële doelstellingen te behalen. Vooral als je net begint met verhuren van jouw vakantiewoning kan dit een lastige opgave zijn. Als je namelijk al jaren jouw vakantiehuis verhuurd, zul je merken dat je een vaste kring gaat opbouwen van mensen die jaarlijks terugkeren naar jouw vakantieverblijf. Deze klantenkring zal ongetwijfeld ook aan mensen in hun omgeving vertellen over jouw mooie vakantiehuis. Dit is een vorm van mond-op-mond reclame en is over het algemeen erg effectief. Dit is vaak echter nog niet voldoende om jouw vakantieaccommodatie het gehele jaar vol te krijgen. We geven je graag enkele handvaten voor het werven van extra huurders.

1. Laat een professionele website maken van jouw vakantiehuis.
Een van de belangrijkste stappen is het laten maken van een professionele website. Hierbij is het vooral belangrijk dat een potentiële huurder hier alle informatie kan vinden die hij of zij nodig heeft. Hierbij kun je denken aan: duidelijke foto's van het verblijf en een goede beschrijving van de vakantiewoning. Dit is erg belangrijk, omdat vakantiegangers hun keuze vaak op deze twee factoren baseren. Vakantiegangers vinden het prettig om van te voren een beeld te hebben van het vakantiehuis waar ze vakantie gaan vieren. Op deze manier komen ze niet voor verrassingen te staan. Vergeet ook niet om een actuele beschikbaarheidskalender en een volledige tarievenoverzicht op de website te plaatsen.

Wat is nog meer belangrijk?
Er zijn nog meer zaken die je zeker mee moet nemen bij het maken van een website. Zo is het verstandig om jouw contactgegevens te vermelden. Maak ook een contactformulier aan, zodat potentiële huurders zonder moeite met jou in contact kunnen komen. Het is ook aan te raden om jezelf even voor te stellen. Veel vakantiegangers vinden het fijn om te weten bij wie ze gaan huren. Het is eventueel verstandig om reviews van vorige huurders op de website te zetten. Er zijn namelijk genoeg mensen die eerst op zoek gaan naar ervaringen van andere vakantiegangers. Vaak kan dit hun keuze zelfs beïnvloeden. Daarnaast is het verstandig om een plattegrond van de omgeving op de website te plaatsen, zodat huurders jouw vakantiehuis snel kunnen vinden.

Waarom is een professionele website essentieel?
De website moet als het ware jouw online visitekaartje worden. Mocht je mensen spreken op een feestje of sportclub (denk aan familie, vrienden en kennissen) dan kun je ze verwijzen naar de website. Hiermee vermijd je dat je urenlang aan het woord bent over jouw vakantiewoning. Geïnteresseerden kunnen op hun gemak meer over het vakantiehuis lezen. Een website komt ook goed van pas wanneer je op een bepaald moment besluit om te gaan adverteren op verschillende websites of in dagbladen. Je kunt dan namelijk de link van jouw website vermelden.

2. Adverteren via verschillende kanalen.
Naast het laten maken van een eigen website, zal je ook moeten gaan adverteren op andere media. Het plaatsen van een advertentie in een dagblad of tijdschrift is een beetje achterhaald. We leven in een tijd waarin de krant meestal na één dag al weer in de papierbak terecht komt. De baten wegen daarnaast niet op tegen de kosten. Zichtbaar willen zijn bij een groot publiek gaat tegenwoordig hoofdzakelijk via internet en social media. Het internet is namelijk de grootste informatiebron in onze huidige maatschappij.

Opvallen in de massa
Bijna iedere vakantiehuiseigenaar heeft tegenwoordig een eigen website. Hoe zorg je er dan voor dat je met jouw website opvalt op het internet? Je zult merken dat de grotere bedrijven en platforms bovenaan staan bij de zoekresultaten na een zoekopdracht via Google. Deze bedrijven hebben immers grotere budgetten en hebben vaak specialisten in dienst die er alles aan doen om hoog te scoren bij de zoekmachines. Je zult je dus aan moeten sluiten bij een van deze grotere platforms om op korte termijn meer bezoekers te genereren en meer potentiële huurders te vinden.

Het juiste platform kiezen om op te adverteren
Het grote voordeel van jouw vakantiehuis online adverteren, is dat websites vaak een enorm groot bereik hebben en de advertentie 24 uur per dag zichtbaar is. Let hierbij wel goed op de keuze van het platform waarop de advertentie komt te staan. Er zijn talloze websites waarop je gratis kunt gaan adverteren, maar die weinig bezoekers krijgen. Dit is zonde van de tijd die je steekt in het creëren van de advertentie. Er zijn tevens websites met een enorm bereik, maar de bezoekers vallen wellicht niet in de gewenste doelgroep. Ook zijn er platforms waarbij je wel rechtstreeks contact hebt met de huurder, maar waarbij je weer commissie of provisie moet afdragen. Een mooi voorbeeld is Micazu.nl.

Heeft u ook een eigen vakantieverblijf die u wilt verhuren? Plaats uw verblijf

3. Jouw vakantiehuis adverteren op Wereldvakantiehuis.nl
Kies één of twee goede websites uit en investeer daar tijd en geld in. Een grote en bekende website is Wereldvakantiehuis.nl. Hier worden huurders en verhuurders bij elkaar gebracht. Er wordt rechtstreeks bij de eigenaar gehuurd en er is geen sprake van het afdragen van commissies of provisie. Voor slechts € € 67,50 exclusief BTW per jaar staat jouw advertentie een jaar lang op een website waar alleen potentiële huurders op zoek zijn naar een vakantiehuis. Met andere woorden: je bereikt precies de juiste doelgroep.

Wat zijn de mogelijkheden?
Naast een uitgebreide advertentie die je het gehele jaar kunt gaan aanpassen, kun je ook gebruik maken van een uitgebreid beheersysteem. In dit beheersysteem kun je naast het aanpassen van jouw advertentie, ook gebruik maken van andere promotietools. Zo kun je gebruik maken van een 'last-minute' vermelding. Jouw vakantieverblijf ontvangt dan extra aandacht en wordt tevens meegenomen in de dagelijkse nieuwsbrief die bij meer dan 100.000 abonnees terecht komt. Er is ook de mogelijkheid om te kiezen voor een 'top-advertentie' plaatsing. Dit houdt in dat jouw geadverteerde vakantieverblijf een hele week of maand lang boven aan de lijsten komt te staan.

De voordelen van adverteren op Wereldvakantiehuis.nl
Met een persoonlijke account krijg je ook de gelegenheid om inzicht te verkrijgen in de statistieken. Hierdoor kun je goed beoordelen of adverteren effectief is geweest via ons platform. Een account bij Wereldvakantiehuis.nl is vergelijkbaar met het beheren van jouw eigen mini-website. Een belangrijk voordeel is dat Wereldvakantiehuis.nl een platform is waar alleen bezoekers komen die op zoek zijn naar een vakantiehuis. Op jaarbasis telt dit platform ruim 3 miljoen bezoekers. Het grote voordeel is dat je rechtstreeks contact hebt met de huurder via de mail, telefoon of via jouw eigen website. Je kunt namelijk ook jouw eigen website gaan promoten in de advertentie.

Aanmelden en direct een advertentie plaatsen
Met enkele muisklikken kun jij je aanmelden en beginnen met het maken van een advertentie voor jouw vakantieverblijf. Maak hiervoor gebruik van het aanmeldformulier op de website. Om een account aan te maken, moet je een aantal contactgegevens opgeven. Nadat je een bevestigingsmail hebt ontvangen is de aanmelding compleet. Binnen 10 minuten kan jouw vakantiewoning al online staan op Wereldvakantiehuis.nl. Je kunt dus direct profiteren van het hoge bezoekersaantal van de website. Aanmelden kan hier.

4. Wees zichtbaar op social media
Heb je een eigen website en staat jouw verblijf vermeld op een groot platform zoals Wereldvakantiehuis.nl? Dan kun je eventueel nog overwegen om continu zichtbaar te zijn op social media. Ook hiervoor heb je verschillende mogelijkheden. De volgende social media platformen zou je kunnen gaan inzetten om een groter publiek iets te vertellen over jouw vakantiehuis:

Social media is het ultieme medium waarop veel wordt gedeeld. Een simpele boodschap of een melding over jouw vakantiehuis (denk bijvoorbeeld aan een last-minute aanbieding door annulering) kan zonder dat je het door hebt de hele wereld overgaan. Maak hiervoor aantrekkelijke posts om jouw vakantieverblijf onder de aandacht te brengen en zoek interactie op met jouw volgers.

Lees meer over: Vakantiehuis verhuren... hoe maak je er een succes van?

Vakantiehuizen met hoge kortingen?

Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief!